Tuesday, June 17, 2008

Nog meer goed nieuws

Zo ik ben al weer helder genoeg om zelf wat te typen. Vanmorgen kwam de dokter langs en het is allemaal heel goed gegaan. Hij wilde eerst de oude horizontale snee gebruiken maar daar bleek de cyste toch te groot voor te zijn, dus ik heb een prachtige verticale pleister op mijn buik. Op deze manier kon hij de cyste in zijn geheel verwijderen, wat belangrijk is als er toch kwaadaardige cellen in zouden zitten. Maar het zag er absoluut goedaardig uit. Dus het definitieve goede nieuws volgt nog. Ook de andere onderdelen in mijn buik zagen er goed uit dus dat is allemaal blijven zitten. Ik kan ook niet anders zeggen dat mijn buik meteen na de operatie al veel beter aan voelde. De laatste week vooral ging het echt achteruit en had ik er veel last van.
Met het opstarten van vast voedsel ging het nog niet helemaal goed jammer genoeg. Ik wordt helaas misselijk van de pijnstillers maar die kunnen er nog niet vanaf. Ik heb wel wat tegen de misselijkheid gekregen dus dat gaat ook al weer een stuk beter. Vanavond proberen ze de pijnstiller via de ruggeprik weer stop te zetten en dan zal de rest ook wel goed gaan.
De verzorging is wel echt helemaal top hier. Ik denk dat er de laatste jaren toch wel het een en ander verandert is in het ziekenhuis. De mensen zijn nog steeds erg aardig en vriendelijk maar er komt ook echt vaak iemand langs om je wat te drinken te geven of om te vragen of je wat nodig hebt.
Verder wordt je echt helemaal pijnvrij gehouden waardoor je ook wat makkelijker beweegt in je bed.

groetjes Liezbeth

3 comments:

Lea said...

Hoi Liezbeth,
Heel veel sterkte toegewenst, tis toch niet niks zo'n buikoperatie. Wel fijn dat je op internet kunt en ons een beetje op de hoogte kunt houden.
groetjes Lea

Anonymous said...

Hoi Liezbeth, Fijn dat je de operatie achter de rug hebt en dat je dus goed nieuws hebt gehad. Goed ook dat je goed verzorgd wordt. Wel rustig aan doen nog hè? Want het lijkt me niet niks hoor!

Groetjes, Marjon

Je@net said...

Fijn dat alles goed gegaan is Liezbeth! Hoop dat je snel weer wat opknapt!