Sunday, December 9, 2007

Xmas home






De maandopdracht van Dolls and decorations was een minialbum met in de titel huis of home en het gebruik van wat embellishments (lint en knopen, maar die gebruik ik toch meestal wel). Nu zijn minialbums absoluut niet mijn ding. Ik houd van lay outs en mixed media maar niet van mini albums. De enige mini albums die ik maak zijn eigenlijk traveljournals en die zijn niet echt mini, en wat ik op workshops maak. En als het even kan gebruik ik workshop mini albums ook als travel journal.
maar dan zie je dat zo'n opdracht je toch weer inspireert om buiten je eigen banen te treden. Ik heb een mini albumpje gemaakt met kerstfoto's van ons huis. De buitenverlichting en de binnen versiering. En de kerststal die ieder jaar hier in BoZ opgezet wordt. Gelukkig had ik die foto's vorig jaar gemaakt. Ik denk dat ik mijn mini albumpje als kerstversiering op mijn bureau op mijn werk zet. Beetje kerstsfeer en omringd met foto's van thuis, wat wil je nog meer.

De werkwijze is heel simpel. Velletje van 15 x 15 snijden met in het midden een rillijn. Hoek tot de rillijn vouwen en eraf knippen. Volgende 15 x 15 velletje ertegenaan plakken en de hoek afknippen. Zo verder gaan tot het huisje mooi blijft staan. Van kerstpapier repen van 5 cm. snijden. Deze op ieder vel links uit de kant plakken en bijknippen. Vervolgens heb ik een kerstliedje op gewoon papier geprint en in repen gesneden en dat horizontaal op alle pagina's geplakt. Ik heb geprobeert om de foto's af te stemmen op de regel uit het liedje. Vrijwel alle materialen zijn van KI, de knoop als sluiting is van dat leuke nieuwe merk met al die losse dingetjes. Het schulpjes lint is van MM, en wat het huisje helemaal afmaakt zijn de rub onns van Elsie.

Hope you like it, Liezbeth.

4 comments:

Anita said...

Leuk zo'n kersthuisboekje!!!!!!!

Lietje said...

Leuk Liezbeth, ziet er gezellig uit

Annemarieke said...

wat sfeervol!! erg leuk idee...gaat in mijn jat-boekje..hihi

annemarieke

Catharina Maria said...

Een erg leuk boekje Liezbeth !
Ook voor jou nog een gelukkig , gezond en creatief 2008 gewenst !
Liefs Rini