Friday, January 1, 2010

Beleef het in 2010



Allereerst natuurlijk de beste wensen en een goede gezondheid in 2010 voor al mijn bloglezers.

Mijmerend over 2009 en het begin van 2010 vraag ik me af wat mijn woord wordt voor 2010. En dit keer was dat snel gevonden. Beleef het, of "experience" in het engels. Zo is het tenminste echt 1 woord.
En daarmee bedoel ik bijvoorbeeld het neerstrijken in Parijs op een veldje en daar lekker wat eten en drinken in de open lucht. In plaats van het achterna jagen van bezienswaardigheden om zoveel mogelijk te zien in de korte tijd dat je er bent. Genieten van het hier en het nu.
Maar ook het genieten van een hobby. Het gaat niet om het eindresultaat, het gaat om het genieten van de weg er naartoe. (maar natuurlijk is het ook wel leuk als ik af en toe hier wat kan laten zien).
De foto boven kon alleen genomen worden omdat de brug open ging. Wat een geluk dat we even moesten wachten, zodat ik de tijd had om deze foto te maken.

Al een hele tijd ben ik lid van www.values.com en daarvan krijg ik iedere dag een spreuk op mijn hotmail adres. Soms wat belerend maar meestal motiverend en inspirerend. Zoals de onderstaande, vond ik wel erg toepasselijk voor mijn gevoel voor 2010.

“You're alive. Do something. The directive in life, the moral imperative was so uncomplicated. It could be expressed in single words, not complete sentences. It sounded like this: Look. Listen. Choose. Act.”

- Barbara Hall

1 comment:

Angelique said...

Mooie tekst en ik ben het er helemaal mee eens. Al is het wel een moeilijk om rustiger te leven met 3 kids ;-).

Voor jou ook de beste wensen voor 2010 en dat je veel lekkere taarten mag maken en leuke huisjes mag inrichten. En daarnaast af en toe nog scrappen.

Groetjes Angelique