Friday, January 29, 2010

Mooi weer bankieren

Terwijl ik lucifers zit te plakken (heel ander verhaal) luister ik naar Dhr Henk Brouwer van de Nederlandse bank (DNB). Ongelofelijk wat een mooi weer bankier. Deze man denkt volgens mij nog steeds dat hij het goed gedaan heeft.
DNB heeft een akkoord gegeven voor de overname en opsplitsing van de bank maar we zagen het risico wel en daarom hebben we geen eenmalig akkoord gegeven en we hebben de verplichting opgelegd dat we voor iedere stap een nieuw akkoord moesten geven.
Met andere woorden we splitsen ABN Amro op in 3-en, en hoe we dat gaan invullen dat hoor ik nog van u. En daar geven we dan wel of niet een akkoord voor. Iedereen kan toch snappen dat het kwaad dan al geschied is.
Fortis had niet genoeg geld voor de overname en zou instabiel worden; dat is voor rekening van de Belgische toezichthouder. OOOOOOOOOOOO werkelijk verbijsterend.
En minister Bos die wel verschijnt na een rechtzaak van de ABN-Amro om ons allemaal sussend toe te spreken maar verder overal zijn handen vanaf getrokken heeft.

Overname van ABN-Amro; een nachtmerrie (voor de Nederlandsche belastingbetaler) met mooi weer bankiers, een afwezige minister en aandeelhouders als cowboys in de hoofdrol.

Voor de volledigheid. Ik heb geen verstand van dit soort zaken en geef mijn mening over iets waar ik naar zit te luisteren terwijl ik ergens anders mee bezig ben. Ik geef alleen mijn verbazing weer over hoe zaken op dat hoge niveau blijkbaar plaatsvinden.

No comments: