Wednesday, July 29, 2009

Shoppen voor de Beacon Hill



Geen fotootje van het poppenhuis vandaag. We hebben de trap min of meer in elkaar gezet en zijn wel tot de conclusie gekomen dat als je nu niet gaat verven en behangen, dat het dan later heel moeilijk wordt. Dat betekent dus ook een ander verlichtingssysteem. Want de cirkit tape moet je rondom je huis plakken voordat je gaat behangen en daarvoor moet je huis dus in elkaar zitten.
Langzaam maar zeker komen we erachter dat er grote verschillen zijn tussen de "oude"poppenhuizen en de moderne MDF varianten. Ben wel heel blij met wat we nu maken maar het kost wel wat meer tijd en moeite. Verder is van zo'n ouder huis het huis zeg maar belangrijker dan de inrichting. De inrichtingsruimte is heel beperkt. Al die prachtige kamers en dingetjes die je in de poppenhuiswinkel ziet passen er bij ons zeker niet in. Geen prachtig bankstel, kasten, televisiemeubel etc. Geen eetkamer of eetkeuken. Het toilet komt in de badkamer en hoewel het badkamer heet is er volgens mij ook geen ruimte voor een bad.
Op de foto de inrichtings dingetjes die ik erg leuk vond in de kleurtjes die ik erg leuk vond.
Het adres van de poppenhuiswinkel in Groningen:

http://www.netshop.nl/shop/krikkep/index1.html

Wat een winkel en wat hebben ze daar veel. Maar dat betekent niet dat het makkelijk was om behang en vloerbedekking uit te zoeken. Ik had de kleurstalen van de verf bij me (gelukkig) en daarmee begonnen met het behang uit kiezen. 1 behangetje was ik meteen zeker van, die moest in de pronkkamer komen. Waar die "pronkkamer" komt????? En toen begon het. Zoveel en toch niet wat ik zocht. Maar ik ben toch wel tevreden uiteindelijk. Overal zit wat blauw in, dus dat maakt wel 1 geheel van het huis verwacht ik. De blauwe vloerbedekking vond ik veel te fel dus heb ik gekozen voor kiezel in het grootste gedeelte van het huis en 1 velletje donkerblauw voor de "pronkkamer". Om het huis bodem te geven betekent dat wel dat die pronkkamer nu beneden komt........een "pronkkamerTJE" wordt dat dus. En de lamp.......kon het niet laten en heb het hele budget uitgegeven aan 1 lamp, kenners zullen hem misschien herkennen en weten wat hij gekost heeft, bloos,bloos. Dus de rest van het huis heeft plafonnieres en goedkope lampjes gekregen LOL. Maar zoals mijn man zij, die plafonnieres voor het poppenhuis zijn duurder dan de plafonnieres die we in ons gewone huis hebben hangen.
Misschien maar goed dat er niet zoveel in het huis past........



Vervolgens hebben we bij de Buurman wat gegeten. 2 Catalogi mee en bekeken wat we nog nodig hadden en wat we konden laten wachten. Uiteindelijk is het net als shoppen in een scrapbookwinkel. Je hebt een heel klein lijstje met wat je nodig hebt (in dit geval scharnieren voor de deurtjes) en je komt met een groot gedeelte van wat er op je verlanglijst stond thuis, zonder de scharniertjes van je boodschappenlijstje.
Maar we hebben een hele leuke dag gehad, lekker gelunched, en weer veel inspiratie en spullen om verder te bouwen.

No comments: