Tuesday, July 28, 2009

De bouw is gestart



Voor de vakantie heb ik op Marktplaats een poppenhuis gescoord. Dat is iets wat ik al jaren op mijn creatief verlanglijstje heb staan en ik vond dat het er nu maar eens van moest komen. Het is natuurlijk verstandiger om te beginnen met het maken van kijkkastjes. Maar ik wil gewoon graag zo'n echt groot poppenhuis. En ik weet ook precies waar ik hem neer wil zetten in de caravan. Dus maandag zijn we begonnen met de "bouw". Nou ja, "we" is een groot woord. Mijn man bouwt en ik zorg voor thee, een broodje etcetera. De eerste dag (nou ja dag, eigenlijk is het maar een paar uurtjes) bestond uit het uitzoeken en sorteren van de platen en het lezen en begrijpen van de gebruiksaanwijzing. De onderkant in elkaar lijmen en de eerste wandjes voor het frame. In de gebruiksaanwijzing maak je steeds een gedeelte, dan een ander subgedeelte en vervolgens lijm je die in elkaar. Maar ik ben blij dat mijn man hier handig in is, want die zinnen alleen al in die gebruiksaanwijzing. Niet te lezen werkelijk.

No comments: