Friday, March 28, 2008

De eendjes brood voeren


Dat was wat we gingen doen op deze foto. Ik herinner me dit nog zo goed. ieder jaar was ik in de zomervakantie een week bij mijn oma, de moeder van mijn vader. En de mooie herinneringen; eendjes voeren in het park, de grote vijver met grote drijvende bladeren erin en soms een bloem. Dat zie je nu toch helemaal niet meer. Toen ik deze foto zag kwam het allemaal terug. En wat ziet oma er op haar zondags uit met haar mooie hoed en nette tas (met oud brood voor de eendjes). Deze foto is gemaakt door mijn oom Sjoerd volgens mij. Die werkte in de houthandel waar oma en hij samen boven woonden maar volgens mij gingen we alleen uit/weg als hij mee ging. En ik schat mezelf daar een jaar of 3 a 4 dus dan is het ongeveer 1962/1963.

Ik heb de foto hier verwerkt in een canvas. Eerst heb ik er kant en bloemen ingeplakt. Daarna alles ingesmeerd met gel zodat ik het daarna kon verven. Flink wat Glimmer mist erop gesprayed. De krullen zijn van Tim Holtz, geverf en daarna ook met Glimmer mist gesprayed. In het blikje zit een gedeelte van de foto wat je rechtsachter mijn oma ook ziet, alleen daar is de man beplakt met steentjes.

Ik denk erover om deze op mijn werk op te hangen. Dat doe ik eigenlijk nooit met mijn creatieve uitspattingen maar deze foto brengt zoveel mooie herinneringen naar boven.

4 comments:

Angélique said...

Dit is wel een hele mooie layout, Liezbeth, absoluut eentje om te waarderen!
En gewoon ophangen hoor..hihi

Lietje said...

't is weer een echte LieZbeth

Anonymous said...

Ik ben benieuwd waar de lo hangt,hoop dat het kantoor is ,kan ik hem/haar tenminste in het echt zien.Op het plaatje vind ik het al een plaatje.

groetjes Tonny

Anniek said...

Mooie layout hoor! En ... hangt ie op kantoor?