Friday, March 12, 2010

Geen ditzo maar datzo

Kennen julie die reklame? Nou ik vond het altijd maar een irritante reklame en was ervan overtuigd dat ik goed verzekerd was. All risk met vrije keuze van schade hersteller. Omdat ik al zo lang schadevrij rij is mijn no claim vastgetikt en kan niet meer dalen.
En nu is mijn geparkeerde auto dus aangereden en mag ik de schade via mijn eigen verzekering regelen. Wat een ramp. Ik ben afhankelijk van een auto voor mijn werk en een vervangende auto valt onder mijn verzekering. Verder is de andere partij verantwoordelijk voor het feit dat ik mijn eigen auto niet kan gebruiken, dus je zou denken dat die kosten dan ook 100% vergoed moeten worden. Niet dus.
Voor de volledigheid, ik heb ook nog een rechtsbijstand verzekering die ik erop wilde zetten maar de VVAA geeft gewoon niet thuis. Ik kon een Verlengde Suzuki alto krijgen als vervangende auto en dat maximaal tot de auto gerepareerd is. Nou daar voel ik me niet veilig in. En de auto is waarschijnlijk total loss, dus deze wordt niet gerepareerd. Ik krijg dus dagwaarde en op het moment dat deze bepaald is vervalt het recht op de vervangende auto.
Vervolgens sta ik ook nog met pech onderweg. Nu heb ik een verzekering met pechhulp. Toen we deze afsloten werd er gezegd dat ik er echt geen ANWB hulp bij nodig had. Nou dat is dus leuk zolang je geen leenauto hebt. Want de pechhulp is kenteken gebonden en de leenauto valt daar niet onder. Ja mevrouw kon zien dat ik de leenauto had vanwege schade aan de eigen auto, maar dat maakte niet uit. De verzekering liet me gewoon staan. Ik vroeg nog of zij die reklame kende van geen ditzo maar datzo.

Nu nog afwachten wat de dagwaarde wordt. Volgens mij gaat dit grapje me gewoon geld kosten. En dan met de nieuwe auto naar Datzo.

En dit gaat hem worden; de nieuwe auto.........



Is hij gaaf of niet?

4 comments:

Sandra said...

jeetje liezbeth wat een gedoe! Echt een gevalletje ditzo datzo!
Gefeliciteerd met je nieuwe auto!

groetjes Sandra

Liezbeth said...

Dank je. Ik zit er echt op te wachten. Een hele nieuwe auto, zelfs de kleur zelf uitgezocht. Dat is de eerste keer voor mij.

margaret said...

Wat een verhaal Liesbeth en wat een gedoe met je verzekering. Proficiat met je nieuwe car. Helaas zie ik alleen de link en krijg hem niet gekopieerd. Wat voor Citro"en is het nou?

Groetjes Margaret

Yvonne said...

mooi karretje! dat je er maar veel plezier van mag hebben