Monday, May 24, 2010

Verlichting in het poppenhuis



Simpel en o zo frustrerend.Verlichting aan leggen in het poppenhuis is echt heel simpel. De lampjes koop je met een stekkertje aan en werkend. Dan trek je de pootjes uit het stekkertje. gaatje achterin je poppenhuis boren waar het draadje doorheen gaat. Draadje weer in het stekkertje en weer vastzetten met de pootjes. Stekkertje in een groter stekkerblok wat je achterop je huis plakt. stekker daarvan weer via een transformator naar het stopkontakt en klaar is Kees. Kan het simpeler?

Helaas, was de theorie maar net zo makkelijk als de werkelijkheid. De werkelijkheid is dat de lampjes een plakkertje hebben waarmee je ze in het poppenhuis ophangt wat niet sterk genoeg is. Dus komt je lampje naar beneden. Dus plak je hem weer stevig aan en help je het lampje een nacht met schilderstape. En ja hoor hij hangt. Tot je s'avonds een klapje hoort en, ja hoor, lampje helemaal kapot gevallen. Dus moet er een nieuw lampje komen. Nu ook maar even gekeken naar een lampje waarvan ik het peertje nog kan vervangen als ik het lampje vast plak aan het plafond met echte lijm. Nu heb ik alle lampjes voor mijn Tilda huis zilver geverfd. En voor mijn Franse huis verf ik ze goud. Omdat ik zo'n mooi vervanglampje gevonden had dus maar meteen lampje meegenomen voor het Franse huis. Kortom het verkeerde lampje goud geverfd. Gelukkig had ik nog een ander lampje voor in de keuken dus die zilver geverfd. Er tegen aan geplakt, schilderstape om hem te ondersteunen. En een dag later tape er weer afhalen.
Maar waar is nu mijn lampje?????? Hij kan er toch niet weer afgevallen zijn????? Neeeeeeee heb ik hem op de verkeerde verdieping gehangen.
Dus afgelopen weekend weer een lampje gekocht op de beurs in Antwerpen. Alleen het potje zilververf op tafel zodat ik niet de verkeerde verf kan pakken. En ja hoor eind goed al goed.

Of niet?

Dit weekend zijn alle lampjes aangesloten in het Tilda huis. En eindelijk alles brande. Wat denken julie, na een dag komt dat hele lampje naar beneden zeilen. Niet goed gesoldeerd. Gelukkig heb ik een handige man die het lampje er weer aan gesoldeerd heeft. En gelukkig had ik nog hetzelfde lampje goud geverfd waarvan ik dus het kapje af gedraaid heb om het kapotte kapje te vervangen. Kunnen julie het nog volgen? In ieder geval hebben we de foto's nog. En wat zien we op de foto's........een ander lampje wat niet brand........

2 comments:

Cora Hoekstra said...

tja, het leven van een eletricien gaat niet over rozen.....

lindadb said...

ha,ha....hoe herkenbaar...zeker dat van die stomme foamtape plakkertjes. Wie dat heeft uitgevonden. En het ergste is...na al die jaren (euh..zeker 17 dus!!) hebben ze ook nog steeds niet bedacht het te veranderen!!!